صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۴۰۸۱۰

چرا نهادهای حقوق بشری سکوت کرده اند؟! /پرده برداری از  تروریسم سایبری صهیونیستها

تروریسم سایبری صهیونیستها روز به روز ابعاد گسترده تری پیدا می کند! این تروریسم سایبری در خدمت حذف فیزیکی افراد در سرتاسر دنیا و جاسوسی های نرم افزاری و سخت افزاری قرار می گیرد.
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل / فخرالدین اسدی

اخیرا  در یورش نظامیان صهیونیست به شهر نابلس و یکی از روستاهای رام‌الله در کرانه باختری، شش فلسطینی شهید و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.در همین ارتباط روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت، عملیات نابلس هدف از آن ترور فرماندهان «عرین الاسود» و نه بازداشت آنها بود به کمک ابزارهای جاسوسی از جمله نرم افزار پگاسوس انجام شد.اما ماجرا هرگز به گروههای مقاومت ختم نمی شود!

سال گذشته، دولت‌هایی از سراسر جهان با اتهاماتی شوکه‌کننده مبنی بر استفاده آنها از بدافزار ساخت رژیم اشغالگر قدس  برای جاسوسی از تلفن‌های کنشگران سیاسی و حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و مدیران شرکت‌ها مواجه‌ شدند.حتی بعدها افشا شد که پگاسوس به جاسوس افزاری علیه آمریکا و متحدان اروپایی رژیم صهیونیستی نیز تبدیل شده و فراتر از آن، تل آویو از طریق فروش و راه اندازی آن، نوعی جاسوسی سیستماتیک سایبری والکترونیکی در جهان را کلید زده است.

اگرچه همان سال گذشته و پس از افشاگری های اولیه، تب و تاب اولیه اخبارمربوط به این مسئله تا حدی خوابید، اما اکنون بار دیگر شاهد انتشار اخبار قابل تاملی درمورد جاسوس افزار پگاسوس هستیم.اخباری که نشان دهنده بسط دامنه تروریسم سایبری صهیونیستهاست.

رسوایی بزرگ برای دولت مکزیک
اخیرا رئیس جمهور مکزیک بعد از انتشار گزارشی درباره آلوده شدن تلفنهای همراه چهار سیاستمدار و فعال  مکزیکی دخیل در تحقیقات درباره سواستفاده‌های حقوق بشری به جاسوس افزار پگاسوس، جاسوسی از سوی دولتش از خبرنگاران و مخالفان را رد کرد. شرکت ناظر دیجیتالی موسوم به شرکت "سیتیزن لب" روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد، دریافته که تلفن‌های همراه متعلق به دو خبرنگار و یک فعال حقوق بشری مکزیکی در بازه زمانی سالهای ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ به جاسوس افزار پگاسوس آلوده شده است.

حتی تلقن یک نماینده پارلمان مخالف دولت مکزیک نیز دچار همین وضعیتی شده است! آندرس مانوئل لوپز اوبرادور در سال ۲۰۱۸ بعد از آن به ریاست جمهوری مکزیک رسید که در جریان تبلیغات قبل از انتخابات وعده پایان دادن به جاسوسی‌های دولت مکزیک از شهروندان این کشور را داده بود و بعدا نیز گفت که در صورت تصدی ریاست جمهوری از جاسوس افزار پگاسوس استفاده نخواهد کرد.

درست همزمان با انتشار اخباری در خصوص جاسوسی دولت سابق مکزیک از سیاستمداران و خبرنگاران با استفاده از جاسوس افزار صهیونیستی پگاسوس، منابع رسانه‌ای از استفاده ازاین جاسوس افزار برای جاسوسی از مقامات دولتی و نظامی در اندونزی پرده برداشتند.در این خصوص خبرگزاری رویترز نقل از ۹ منبع مطلع فاش کرد که مقامات ارشد دولت و ارتش اندونزی در سال ۲۰۲۱ با یک برنامه جاسوسی توسعه یافته توسط شرکت امنیتی اسرائیلی "NSO Group" هدف جاسوسی قرار گرفتند.

برپایه این گزارش، این برنامه برای جاسوسی از بیش از ۱۲ مقام اندونزیایی از جمله وزیر اقتصاد اندونزی و چندین مقام نظامی ارشد، دیپلمات‌ها و مشاوران وزارت دفاع و امور خارجه این کشور مورد استفاده قرار گرفته شده است.

بدافزاری برای ترور
شرکت‌های فناوری چند میلیارد دلاری مانند اپل و گوگل هر ساله مبالغ زیادی پول سرمایه‌گذاری می‌کنند تا مطمئن شوند در برابر هکرهایی که می‌توانند سیستم‌هایشان را از کار بیاندازند، آسیب‌پذیر نیستند.آنها حتی به هکرها اگر به شرکت ها در مورد نقص نرم‌افزارهایشان پیش از اینکه بتوانند از آن برای حمله استفاده کنند، هشدار دهند پاداش‌های خوبی می‌پردازند.

به عنوان مثال شرکت  اپل که به شهرت ایمنی خود افتخار می‌کند، «تلاش‌های نسبتاً زیادی» کرده است تا نقاط ضعف خود را شناسایی کند اما «به ناچار یک یا دو» اشکال در چنین نرم‌افزارهای پیچیده‌ای وجود خواهد داشت.البته تحلیلگران بر این باورند که شرکت «ان‌اس‌او» که کارکنان آن را اعضای  سابق ارتش رژیم اشغالگر قدس  تشکیل می‌دهند، احتمالاً «شبکه‌ تاریک» را که در آن هکرها اغلب اطلاعات مربوط به نقایص امنیتی را پیدا کرده‌ و می‌فروشند، کاملاً تحت نظر دارند.جاسوس افزار «پگاسوس» بسته به نسخه‌، ممکن است خود را روی سخت‌افزار تلفن یا در حافظه‌ آن نصب کند.به این ترتیب اگر در حافظه‌ ذخیره شده باشد، راه‌اندازی مجدد تلفن می‌تواند به طور تئوری آن را پاک کند.

سکوت محافل حقوقی جهان در برابر تروریسم سایبری تل آویو
استفاده از جاسوس افزار پگاسوس و اساسا خلق آن توسط صهیونیستها، مصداق عینی تروریسم سایبری محسوب می شود. ضمن آنکه دهها مستند از نقش این نرم افزار در شناسایی افراد و ترور آنها از سوی تل آویو وجود دارد.حتی کشورهایی که این بد افزار را از رژیم صهیونیستی خریداری می کنند نیز بنا بر توافقی نانوشته، اطلاعات به دست آمده را به طور طبیعی و مستقیم در اختیار سرویسهای امنیتی و جاسوسی رژیم اشغالگر قدس قرار می دهند.

حتی برخی منابع آگاه می گویند که صهیونیستها با استفاده از بد افزار پگاسوس از متحدان خود از جمله آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نیز دست به جاسوسی زده اند! در چنین شرایطی سکوت سازمانهای بین المللی و محافل حقوقی در برابر جاسوسی رسمی صهیونیستها و تروریسم سایبری نشات گرفته از این موضوع جای بسی تاسف دارد. این به معنای شراکت سازمانهای حقوقی بین المللی و نهادهای ظاهرا حقوق بشری در جنایات رژیم اشغالگر قدس و تروریسم سایبری این رژیم علیه بشریت می باشد.

اخیرا - 12 سال پس از تأسیس شرکت جاسوسی اسرائیلی«NSO» که همان شرکت سازنده بد افزار پگاسوس محسوب می شود، شالف هولیرئیس آن  شرکت فناوری اسرائیلی خارج می‌شود تا یک شرکت جدید امنیت سایبری را در کنار نام‌های اسرائیلی و اتریشی راه‌اندازی کند! این اقدام نیز در راستای تکمیل اقدامات ضد امنیتی صورت گرفته در ساخت جاسوس افزار پگاسوس می باشد.

این شرکتهای جدید، شرکتی با تمرکز بر  زیر ساختهای انرژی  مهم مانند گاز، نفت یا تأسیسات تولید آب به فعالیتهای جاسوسی ادامه خواهند داد.

البته در اساسنامه این شرکتها آمده است که هدف آنها صیانت از عملیات خرابکارانه در این حوزه هاست! یکی از افرادی که در این مسیر با صهیونیستها مشارکت رسمی  و کامل دارد، سباستین کورز صدر اعظم سابق اتریش می باشد.  کورز 35 ساله، که جوان‌ترین صدراعظم اتریش بود، تا زمانی که در اکتبر 2021 پس از ادعاهای فساد استعفا داد، به عنوان معاون توسعه تجارت یکی از این شرکتها به کار خود ادامه داده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات